Астана. 13 қаңтар. 25 жыл ішінде Қазақстан мен Қырғызстан өкіметі тек қана діни иституттарды жаңартып қана емес сонымен бірге экстремисттік топтардың өсіп өрбуге шама берді.Енді республиканың саяси күштері арасында халифат — теократикалық мемлекет құруда жарқын болашақты көргендер де бар. Қазақстан мен Орта Азия республикаларынд
«Бақсылар өз маңыздылығын жоғалтқан жоқ»
Қазақстан мен Орта Азиядағы агрессиялық ислам ағымдарының жақтаушыларын жиі кей дәстүрлерден ауытқып кеткен деп сөгеді,сондықтан бұл дәстүрлердің бастауын түсіну керек.Ислам орталықтарымен тарихта Бұқара мен Самарқанд болған. Бұл Бұқара әміршісіне өзің діншілдердің әмірі деп атануға құқық беріп, көрші мемлекеттерден айрықша құрметті талап еткен.Ислам мәдениетінің орнатуының басқа бастамашысы,мысал
Совет үкіметі кезінде белгілі себептермен исламның таралуы тоқтатылды. Алайда, атеизмнің насихаттауына қарамастан,Ташке
Ислам мәдениетінің астанасы
1990 жылдары біртұтас Діни басқарма бес жеке-жеке мүфтиятқа ажырап қалды.Басқа мемлекеттер өкіметі Ташкент билігінде осындай салмақты, аумақтың бүкіл діндарларына ықпал ететің мүмкіншілікті қалдырғылыры келмей,сондықтан қысқа уақытта өз Мұсылман діни басқармаларын құрып,исламды жаңғырта бастады.
Бес мемлекетте саяси және көпшілік алаңына исламның қайтып келуі әр турлі болды.Тәжікістан
Көршілес Өзбекістанда исламшылдар билікті жаулап алғысы келді,алайда Ташкент тез арада экстремисттердің басшыларын елден шығарып жіберді.Республи
Уағыздаушылар мен діншілдер
Қазақстан мен Қырғызстанда өзгеше болды: мемлекет исламды «коммунизм құраушылардың моралды кодексің» жарым-жарты алмастырылуы деп қабылдады. Бішкек пен Астана құлшыныспен діни дәстүрлерді «тірілте» бастады.Қырғызст
Қазақстанда 90-шы жылдары мешіт саны бірнеше ондықтан бес мыңға дейін өсті.Алматыда Ислам институты ашылды,дін мамандықтарын игеру үшін ондаған студенттер Түркия мен араб елдеріне барған.1993 жылы Қазақстан президенті Нұрсұлтан Назарбаев Мысыр елімен республикада Египет ислам мәдениеті университетінің құруы туралы келісті.Жиырма жыл шамасындай өтсе де, 2010 жылы Сауд Арабиясының ислам мәселері бойынша министр кеңесшісі Маджид бен Абдель Азиз бен Насер Аль Турки Астана «көптеген жылдар бойы кеңес басқыншылығында болса да ислам мәдениеті мен өркениетінің бөлшегі болғысы келетінің көрсетті» деп белгілеп кетті.
XXI ғасырдың бірінші онжылдықтың аяғында Қазақстан мен Қырғызстан билігі дін таратушылар мен діншілердің санынын өсуінің жағымсыз кері ісерлері бар екенін көз жеткізді:уағызда
«Ең бірқалыпты — ханафи мазхабы Орталық Азия үшін дәстүрлі ағым.Оның қолдаушылары зайырлы мемлекетпен дауласпайды,басқ
«Не істесе де,өз ойлары»
Жақында ғана «ислам ренессансын» әлпештеген мемлекет басшылары мазасыздық белгілерің таныта бастады.Кенеттен рухтандырушылық жылдар бойы біртүрлі орнатылғаны анықталды.2011 жылы Қазақстан президенті Нұрсұлтан Назарбаев республиканы діни экстремизмнен қорғауға шақырып, елде әртүрлі ағымдарды уағыздаушылардың емін-еркін әрекет етуіне ашуланды. «Барлығын неге бос ұстаймыз? Не істесе де,өз ойлары.Кім келгісі келсе де, келе береді»,-деп мемлекет қызметкерлерің айыптады.
2014 жылы Қырғызстан президенті Алмазбек Атамбаев республикадағы радикалды исламдану керек емес,керісінше – билік онымен күресу керек деп айтты. «Қырғыз еліне басқалардың киімің,тілің,дәс
Алайда, мемлекет қайраткелері діни экстремисттер бірнеше жылдар бойы күнәдан арылтышу әңгімелер жүргізіп қана емес,мемлекетке қару мен шыққан кезде ғана байқап қалды.
Теракттар хроникасы
Көрнекі болу үшін экстремисттердің бірнеше шабуылдарын есімізге түсірейік. 2010 жылы Бішкекте харылыс болды,төрт адам жарақат алды, «Жайшуль Махди» тобы жауапкершілікті өз мойнына алды. Келесі жылы бұл топтың содырлары үш милиционерді өлтіреді. Қазақстанның Тараз қаласында (бұрынғы Жамбыл) 2011 жылы «исламшылдықтың ізбасары» Мақсат Қариев қырғын жасаған: дәйекті түрде Ұлттық қауіпсіздік комитетінің (ҰҚК) екі қызметкерің өлтіріп,кейін көлікті жаулап алып, қару-жарақ дүкенінде күзетші мен келушіні өлтіріп, оны тонады,кейін гранатаатқыштан ҰҚК ғимаратына оқ атты,оны құрықтау кезінде полицеймен бірге өз-өзін жарып өлтірді.Сол жылы Ақтөбеде әлдебір Рахымжан Махатов ҰҚК ғимаратының алдында өз-өзін жарып өлтірді;кейін жанкешті лаңкес Астанадағы ҰҚК изоляторының алдында көлікті жарды.Сол 2011 жылы Ақтөбе облысындағы Шұбаршы ауылында екі полицейді атып өлтіріп,ал шабуыл жасағандарды құрықтау кезінде арнаулы күштер сарбазы қаза тапты.
Экстремисттік қаупі жылдар бойы үдей түсті.2016 жылдың маусымында Ақтөбе экстремисттері лаңкесттік шабуыл жасады:төрт жергілікті тұрғындарды,үш құқық қорғау органдарының қызметкерлерің өлтіріп,сыбайлас
Халифат — ақ арман
«Дәстүрлі емес ағымдардың» уағыздаушылары жаңа мемлекет құрамыз деп өз алдарына өр мақсат қойып – орта таптар мен әлеуметтік төменгі топтарға ғана емес,олар билік арасында да жақтаушыларды белсене іздеген.Қазақста
Исламнын «жандану» кезінде Қазақстан мен Қырғызстанға астыртын діни экстремисттер келді деп белгілеуге болады.Тұрақты діни дәстүрі жоқ елдерде жойылған идеологияның орнына «рухани біріктіргіш» жасау қоғамның әр топтарындағы радикалды неофиттердің пайда болуына әкеліп соқты. Жарқын болашақты халифатта — теократтық мемлекетте,көрет
Ахмед Сейидов
Дереккөз: Лента.ру